Ofte stillede spørgsmål
{{faq.Name}}

{{faq.Name}}

{{faq.Answer}}

Venteliste

Når en koncert er udsolgt, oprettes der i nogle tilfælde en venteliste. Hvis du har skrevet sig på ventelisten til en koncert, vil du blive kontaktet, hvis der bliver billetter ledige til koncerten. Det kan ske, hvis der skulle blive frigivet flere billetter ved fx flytning til en større sal eller, hvis der bliver oprettet en ekstrakoncert.

Gavekort

En koncertoplevelse er altid en god gaveidé og potentielt en gave, der kan blive et minde for livet. Derfor sælger vi selvfølgelig gavekort til VEGA på et valgfrit beløb, som du kan printe med det samme eller få tilsendt i fin indpakning.

Vi har to af slagsen, Ticketmaster og Billetlugen, så hvis du allerede nu har kig på en bestemt koncert, er det måske en god ide at tjekke, hvor billetterne sælges, så modtageren ikke går forgæves.

Billetlugen: Køb gavekortet her!

Ticketmaster: Køb gavekort her!

Vi har desværre ikke mulighed for at sælge et gavekort, som kan bruges på tværs af vores billetudbydere.

UDSOLGT

Når en koncert er anført som udsolgt på på VEGAs hjemmeside, betyder det, at der ikke flere ledige billetter hverken i forsalg eller i døren. 

Gebyrer

Ticketmaster
Ved online-køb af billet gennem www.ticketmaster.dk betales et billetgebyr på enten 15 eller 40 kr. pr. billet, afhængig af arrangementets pris. Ved forsendelse betales desuden et leveringsgebyr på 25 kr. pr. transaktion. 

Billetlugen
Ved online-køb af billet gennem www.billetlugen.dk betales et billetgebyr mellem 25-45 kroner afhængig af artist og koncertarrangør.

Se www.billetlugen.dk for flere oplysninger omkring gebyrer.  

Spørgsmål om billetter

Ønsker du at købe billetter eller har du spørgsmål, der omhandler allerede købte billetter, så skal du kontakte Ticketmasters servicecenter på tlf. 3848 163 mellem kl. 10.00 - 14.00 på hverdage.

Billetlugens kundeservice kan kontaktes her eller på servicetelefon 7026 3267 mellem kl. 10 og 17 på hverdage.

Scanning af billetter

Vi kan både scanne printede billetter og billetter på smartphone. Husk at skrue op for skærmlyset.

Falske billetter

Hvis du vil være helt sikker på at købe en ægte og gyldig billet til VEGAs koncerter, så anbefaler vi på det kraftigste, at du køber billet gennem VEGAs hjemmeside eller de billetformidlere, som VEGA arbejder sammen med og linker til fra hjemmesiden - Ticketmaster og Billetlugen. Vi tilråder, at du IKKE bruger en billetside som ViaGoGo.

Læs også vores guide: Billetblind

Refundering

Refundering af billetter sker, hvor de er købt. Er dine billetter købt med betalingskort via Ticketmaster vil billetprisen automatisk blive tilbageført til din konto inden for 14 dage. For refundering af billetter købt hos Billetlugen, så kontakt venligst Billetlugen.

Billetter refunderes (minus gebyr) kun, hvis koncerten er aflyst eller flyttet til ny dato. Refundering af billetter gælder i 14 dage fra datoen for den aflyste koncert.

Forsalg/salg af billetter

Forsalg af billetter til VEGAs koncerter varetages ikke af VEGA selv, men af billetbureauer som Ticketmaster og Billetlugen. 

FLYTNING / EKSTRAKONCERT 

Der er mange faktorer, der skal være på plads, før der kan oprettes en ekstrakoncert eller en koncert kan flytte sal. For det første skal kunstneren have interesse for det. For det andet skal datoen/salen være ledig i VEGA. Der kan bl.a. ligge reservationer fra andre kunstnere. For det tredje skal kunstneren have plads i sin tourplan til at give en ekstrakoncert. 

Fysisk forsalg af billetter

Fysiske billetter til salg gennem Ticketmaster kan købes på udvalgte salgssteder i hovedstadsområdet (se her) og det øvrige Danmark (se her).